Wildspitze - 4,5/2000 Tisk Email
Napsal uživatel Martin
WEDNESDAY, 31 OCTOBER 2007 22:58

Travers pod sedlem Pitztaler Joch

Vyjíždíme v předvečer prvního máje do Otztálek na skialp. Pro mnohé první skialp v Alpách vůbec. Díky roztátému sněhu se nám autem daří vyjet přes Solden až na horní parkoviště na konec silnice. Ráno vyspáváme a dlouho balíme - začátečnická chyba! Čeká nás sice asi pouze 2 hodinový pochod na chatu Braunschweiger Htt, musíme ale překročit hřeben přes Pitztaler Jochl. Díky pokročilému času a ročnímu období však firn povolil a svah je dost lavinézní, na sjezd není ani pomyšlení, takže taháme lano a nějak to překonáváme.

Druha delka lana pres travers

Druhý den vyrážíme, počasí je famózní - teplo, sluníčko. Asi po 5 hodinách dorážíme po ledovci Mittelberferner přes sedlo Mittelber Joch na Wildspitze. Sjezd dolů také stojí za to, prostě pěkný výlet. Ve 3 odpoledne jsme již nazpátek u chaty, povalujeme se, pijeme fernet a pozorujeme laviny v protějším údolí.

Konecne na vrcholu

Ráno vyrážíme zpět k autu stejnou cestou. Poučeni jsme na svahu hřebene včas a stoupáme po firnu. Jak jednoduché a bezpečné! První skialp se vydařil se vším všudy!

Cesta zpet k sedlu Pitztaler Joch

Travers na ceste zpaky do sedla Pitztaler Joch

Masiv Wildspitze ze sedla Pitztaler Joch

květen 2000, Kolík, Mišák, Ženda, Tlusťoch, Cottage

PRAKTICKÉ:

- vintrraum na Braunschweiger Htt je dobře vybavený

- na jaře se přes Pitztaler Joch musí než sníh povolí

- túra je sice delší, ale nenáročná, technicky lehká, civilizace je stále v dohledu

- při nedostatku sněhu je bezpečnější obejít trhliny a seráky pod WildSpt, od Mittelberg Joch jít JZ až od Hint. Brochkogel a pak se vracet na V pod vrchol WSp