Karwandel, 8/2007 Tisk Email
Napsal uživatel Administrator
SATURDAY, 06 OCTOBER 2007 06:53

Vyrážíme v pátek večer směr Mnichov, GaPa a Mittenwald. Zde přespáváme v autě na parkovišti určeném pro karavany. Zdaleka nejsme sami, vypadá to na oblíbenou bajkerskou oblast.

Ráno vyrážíme nahoru směr Dammkarhtt 1667m. Cesta vede prudce nahoru lesem a potom karovým údolím. Po 2,5 hodině jsme na chatě. Chata je soukromá a běžně nepřijímá kolemjdoucí. Mají ale volno, takže se naštěstí můžeme ubytovat. Přebalujeme, vyptáme se na rady a jdeme pod stěnu v masivu Karwendelkopf 2330m. Ta je asi dalších 200m nad chatou nahoru karovým údolím, z chaty stěna není vidět.

Pro první den vybíráme cestu s _________, 9 délek, obtížnost 4. Obtížnost se liší podle průvodce od 4- až po 5+, reál je tak 4. Cesta je v prvních dvou třetinách pěkná, vede plotnami. V horní části trochu bloudíme, musíme se vracet. Poslední délka vede rozbitým terénem, je to spíše přehrabování štěrku. Sestupovka vede přes vrcholy Mitteler a Sudlicher Karwendelkopf do sedla a pak pěšky karovým údolím podél stěny dolů. Pohyb po hřebeni od vrcholu do sedla je občas nejasný, některé výšvihy jsou až obtížnost 3. Je nutné se držet hřebene, občas pro orientaci pomohou skoby nebo namalované šipky.

Přespáváme na chatě, vše prima, včetně večeře a piva.

Druhý den vyrážíme do cesty Mamakante, 5+, 10 délek. Je to poctivá 5-ková hrana, trochu se tam pereme ještě s dalšími 2 dvojkami, dostávám také pořádným šutrem, němec vyrval chyt. Naštěstí OK, jenom krev na bicepsu a pořádná podřina. Ve vrchních partiích je opět trochu bloudění, podle průvodce to ale nacházíme. Sestup je stejnou cestou.

V cestách je jen sporadické jištění, většinou jsou všude štandy. Jsou to moc pěkné nízké hory s rychlou dostupností a s několika sektory a velkým množstvím cest různých obtížností.