Čundr po USA Tisk Email
Napsal uživatel Kolík
TUESDAY, 13 JUNE 2017 18:14

Čundr po USA (South/West), 2015

DAY 1, Praha - Denver - Estes Park

Dne 24.6. jsme nasedli na letadlo a odletěli směr New York. Odtud jsme pokračovali v cestě do Denveru. V Denveru jsme si vypůjčili krásné červené, ve srovnání s ostatními USA auty malé, auto a vydali se na 1,5 hodinovou cestu do Estes Parku. Estes Park je vstupní bránou do Rocky Mountain, našeho prvního národního parku v Americe.

DAY 2

Rocky Mountains, Colorado

Ubytovali jsme se v lodži Coyote. Druhý den jsme vyrazili do města. V restauraci jsme si dali pravou americkou snídani. Snídaně byla výborná, bohužel tak velká, že nám bylo všem opravdu těžko. Díky ní jsme ale vydrželi bez jídla až do večeře. Náš první výlet v Rocky Mountain byla krásná túra kolem Deer Mountain (3200 m) s výšlapem na vrchol. Za to jsme byli odměneni krásným výhledem na okolní hory a přátelskými chipmánky, kteří se nechali krmit z ruky. Celá túra měla okolo 10 mil.

DAY 3, Rocky Mountains

Na druhý den v Rocky Mountain vymyslel tatínek túru okolo ledovcových jezer. Začali jsme na Beer lake a potom pokračovali k Helena´s lake. Výlet nám zpestřovala další zvířata-sysel, chipmánci nebo daňci. Večer jsme se poté šli podívat na Horse show. Mladí jezdci a jezdkyně předváděli na koních různé akrobatické kousky.

DAY 4, Rocky Mountains

Další den jsme si šli s taťkou před odjezdem zaběhat. Mamka šla s Máťou do bazénu. Už ráno bylo v Estes Parku velké horko. Poté jsme se zabalili a vydali se na cestu do Arches. Jeli jsme přes Rocky Montain, kde jsme si mohli užít krásné výhledy do okolí. Dalším zážitkem byl Glenhood Canyon, kterým jsme projížděli. Dlačím byl Grand Messa Canyon a poté Grand Valley. Kocháme se krásnými přírodními úkazy. Kolem nás už je ale pouze suchá tráva.

27.6. 19:10 opouštíme stát Colorado a vjíždíme do státu Utah

27.6. 19:39 Na obzoru jsou již vidět skalnatá okna.

27.6. večer- ubytovali jsme se v cabin a šli spát

DAY 5

28.6.-Arches, Utah

Ráno jsme si přivstali, abychom všechno v klidu stihli. Posnídali jsme a poté vyrazili vstříc rudým kamenům a oknům.

Naší první zastaávkou bylo Park Avenue. Taťka nás tu vysadil a my jsme šli 2km mezi velkými skalami. Poté jsme krásná windows. Prošli jsme North i South Window. Po těchto Wndows jsme se přemístili autem na parkoviště, odkud vedla stezka k Delicate Arch. Asi 5km kolečko vedlo přes skály až k oamocenému Delicate Arch. Vyšli jsme nahoru k oknu a pře námi se otevřela nádherná krajina. Chvilku jsme odpočívali ve stínu okna a poté vyrazili zpět. Poté mě a mmku vysadil taťka na parkovišti, abychom si mohl projít 2km cestu skrz poušť, kolem Sand Dune Arch a poté Broken Arch. Taťka se šel poté ještě podívat na Devid Garden, my jsme ale kvůli velkému horku zůstali v autě. Po cestě zpět jsme se zastavili u Balanced Rock-kameni sotva držícímu na jiném.

Večer jsme si zašli do restaurace na výbornou večeři a my jsme šli poté zašli s Máťou zaplavat do bazénu.

Ráno jsme došli s mamkou pro snídani- obrovké americké muffiny a poté jsme všichni vyrazili na cestu do Grand Canyonu. Cestou jsme se ještě zastavili v supermarketu všehochuť. Projížděli jsme také kolem dalšího okna-Wilson Arch.

V malém městečku jsme navštívili dinosauří muzeum a poté v Bluff venkovní muzeum osadníků. Večer jsme přijeli do campu v Grand Canyonu.

DAY 7

Grand Canyon, Arizona

U campu jsme nasedli do busu a jeli do Visitors Centra. Tam jsme si prohlídli muzeum a podívali se v kině na film. Poté jsme se busem přiblížili k jedné z mnoha vyhlídek a poté šli 20km cestu podé Grand Canyonu. Asi v polovině jsme s tátou sešli 300m dolu do Canyonu. Grand Canyonn byl ze všech vyhlídek dechberoucí. Večer jsme bohužel trošku zmokli, přehnala se přes nás větší bouřka.

DAY 8 - Bryce Canyon

Ráno jsme zabalili stan a vyrazili na cestu do Tropicu- Bryce Canyon. Cestou jsme se zastavili v muzeu. Zastavujeme se v poušti u přehrady Hover Dam, která je na Colorado River na počátku Grand Canyonu. Hover Dam ovlivňuje vegetaci v celém kaňonu. Voda, která proudí do řeky, se vypouští od dna, takže je podstatně studenější, než obvykle. Hover Dam tak změnila faunu i flóru v celém kaňonu.

Ubytováváme se v Tropico a vyrážíme na trek do Bryce, jižní okruh.

DAY 9 - Zion

Další den severní okruh. Oba dny jsme si užívali fantastické výhledy na tisíce pískovcových věžiček. Výhled do rozsáhlého údolí je ohraničen masívní pískovcovou prostupnou stěnou a údolí je vyplněno věžičkami z drolivého pískovce.

Odpoledne odjíždíme do Zionu a ještě odpoledne děláme výlet na vyhlídku. Údolí má horský ráz, kolem jsou typické horské štíty, přestože se opět jedná o kaňon vytvořený v pískovcově desce.

DAY 10 - Zion, Narrows

Druhý den vyrážíme do Narrows. Narrows je túra na konci Zion kaňonu. Vede celá tokem místní říčky, kaňon se postupně zužuje, lze se vydat i odbočkami. Prostě kaňoning. Z druhé strany lze s pomocí lana sestupovat údolím celý týden.

Odpoledne odjíždíme do Las Vegas a hlavně děti si užívají atmosféry města. Druhý den si zpestřujeme pobyt atrakcí na Stratosphere Tower. S Johankou se necháme na rameni ve 400m výšce vystrčit nad město a roztočit. Docela vzdušný zážitek.

Odpoledne vyrážíme po zcela ucpané I13 vedoucí na Los Angeles směrem Sequoia Park a Yosemity. Je to chyba. Cesta přes Death Valley by byla větším zážitkem a určit bez 3 hodinové zácpy. Do Sequoia Park dorážíme pozdě večer a kempujeme v příjemném malém kempu, kde si užíváme samoty, černočerné tmy a nádherné hvězdné oblohy.

DAY 12 - Sequoia Park

Hned dopoledne vyrážíme na 2 treky v Sequoia Parku. Obdivujeme mohutné stromy, navštivujeme obligátní místa jako Shermana nebo Sequoia Forest.

Odpoledne pokračujeme do Yosemity Valley, kam dorážíme opět večer a kempujeme v Yosemity Lakes Thousand Trials kempu před branami kempu.

DAY 13 - Yosemite

Následující den vyrážíme na trek v Yosemity Vally - z Yosemity Village k El Capitan. Vystupuji přímo pod monumentální stěnu a hledám očima, kudy se po hladké žule dá lézt nahoru. U nástupu visí lana, lezci ale nikde. Už je na ně asi horko…

Druhý den v Yosemity vyrážíme na trek na Vernal Fall a Nevada Fall a odpoledne jedeme na Glacier Point, místo s nádherným výhledem. Bohužel se kazí počasí.

Třetí den vyrážíme na Toulumne Meadows. Snad nejkrásnější část v Sierra Nevada. Vystupujeme na Mt. Hoffman (asi 3500 m) a sledujeme jak nám bouřkové napětí ježí vlasy, takže raději rychle uháníme domů. Toulumne Meadows je nádherná krajina, žulové hory s oblými vrcholy, opuštěná krajina, kde je potřeba si dávat pozor na pumy a medvědy. Ale na druhé straně lze kempovat v nádherné scenérii uprostřed hor a na břehu jezera.

DAY 16 - 18, San Francisco

Opouštíme Yosemite a vyrážíme na poslední zastávku San Francisco. Bohužel se nedostáváme na Alcatraz. Je vyprodáno ještě celý měsíc. Tak alespoň na lodi ostrov obeplujme a jedeme se podívat pod Golden Bridge. Poslední den jdeme za charakteristickou koloniální architekturou města Laffayte Park, Lombard street nebo Embarcadero.