Stubai - Zuckerhutl, 3/2012 Tisk Email
Napsal uživatel Kolík
SUNDAY, 03 FEBRUARY 2013 12:41

Auto necháváme na parkovišti pro noční stání u dolní stanice lanovky Mutterberg. Údolím sjíždíme zpět kolem silnice až k údolí Sulzenautal, kterým stoupáme vzhůru až k Sulzenauhtt. Pod chatou je příkrý 200m svah, máme však štěstí na stabilní sníh, takže ho zvládáme bez obtíží. Dále pokračujeme údolím až na ledovec Fernerstube. Cesta vede logicky po severním okraji, kde je minimum trhlin, přesně podle mapy. Na horním platu, které se prostírá v závěru ledovce je nutné přesně zvolit správný žlab pro výstup na Mullerhutte.

Nastupujeme do žlabu a až v druhé polovině narážíme na nestabilní sníh, takže musíme do maček a do ruky cepín. Vyplatí se ve druhé třetině žlabu uhnout doleva a nepokračovat přímo žlabem, protože v jeho závěru je nafoukaná převěj. Naopak vlevo lze po hřebínku dojít až do sedla, je však nutné si dát pozor na uvolněnou suť, případně si tento úsek odjistit.

Chata Mullerhtt je 15 minut chůzí od sedla. Překvapením je, že nemůžeme najít winteraum. Až po chvíli hledání nalézáme těsně nad povrchem cedulku winteraum se šipkami směřujícími přímo dolů. Trvá to další hodinku, než se do vintroše prokopáme. Odměnou je luxusní bydlení a romantický večer u kamen. Tuto sezónu jsme tu evidentně první.

Druhý den vyrážíme přímo podle mapy na hřebínek na Wilder Pfaf. Kam až to jde dojíždíme z jihu na lyžích a nalézáme do hřebínku. Jedná se o dvojkový hřebínek, místy s borháky nebo kramlema pro dojištění. Po ca 1,5 hodině jsme na vrcholu, z oblaků na nás občas vykukuje Zuckerhutle.

Sjíždíme do sedla Pfaffensattel a vystupujeme na vrchol Zuckerhutle. Při sjezdu do sedla je nutné dbát zvláště za zhořšených podmínek opatrnosti, v ledovci jsou trhliny. Výstup na ZH je sice příkrý, ale s trochou opatrnosti snadný. Z vrcholu je nádherný výhled na celé východní Alpy. Z vrcholu sjíždíme do sedla Pfaffenjoch, po ledovci Pfaffenferner (držet e v dolní části ledovce vlevo podle mapy) do kotliny a z ní po ledovci, na kterém je již sjezdovka na Gaisskarferner přímo na Alpincentrum ve 3150m. Odtud po sjezdovkách přímo do Mutterbergu na parkoviště.

Jedná se o středně náročnou ledovcovou túru, která má každý den nějakou tu lezeckou vložku.